نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

از محصولات پرمصرفی که بسیار پرطرفدار نیز می باشد می توان به سیب زمینی اشاره کرد که سالهای زیادی از پیدایش و کاشت آن می گذرد که محصولی است سرشار از نشاسته  و گونه های سیب زمینی وحشی، که از پرو امروزی نشأت گرفته اند، در سراسر قاره آمریکا، از ایالات متحده تا جنوب شیلی یافت می شوند.  در اصل اعتقاد بر این بود که این بوته های سیب زمینی توسط مردم بومی قاره آمریکا به طور مستقل در چندین مکان اهلی شده اند، اما بعداً آزمایش ژنتیکی انواع متنوعی از ارقام و گونه های وحشی منشا واحدی برای سیب زمینی مشاهده شد.

سیب زمینی ها در نیمه دوم قرن شانزدهم توسط اسپانیایی ها از قاره آمریکا به اروپا وارد شدند. امروزه این غذای اصلی در بسیاری از نقاط جهان و بخشی جدایی ناپذیر از اکثر منابع غذایی جهان است. از سال 2014، سیب زمینی چهارمین محصول غذایی جهان پس از ذرت (ذرت)، گندم و برنج بود.

به دنبال هزاره های پرورش انتخابی، اکنون بیش از 5000 نوع مختلف سیب زمینی وجود دارد. بیش از 99٪ کاشت سیب زمینی های در حال حاضر در سراسر جهان از گونه هایی ناشی می شوند که از مناطق کم ارتفاع شیلی مرکزی تشکیل شده اند.

اهمیت سیب زمینی به عنوان منبع غذایی و ماده غذایی آشپزی در مناطق مختلف متفاوت است و هنوز در حال تغییر است. این یک محصول اساسی در اروپا، به ویژه اروپای شمالی و شرقی است، جایی که تولید سرانه هنوز بالاترین میزان در جهان است، در حالی که سریع ترین گسترش تولید در چند دهه گذشته در جنوب و شرق آسیا، با چین و هند اتفاق افتاده است. از 2018 در تولید کلی جهان پیشرو است.

کشت سیب زمینی مانند گوجه فرنگی یک گل شبدر در تیره Solanum است و قسمت های رویشی و میوه دار سیب زمینی حاوی سم سولانین است که برای مصرف انسان خطرناک است.

غده های سیب زمینی معمولی که به درستی رشد کرده و ذخیره شده اند، گلیکو آلکالوئیدهایی تولید می کنند که به اندازه کافی کوچک هستند و برای سلامتی انسان قابل چشم پوشی نیستند، اما اگر بخش های سبز گیاه (یعنی جوانه ها و پوست) در معرض نور قرار بگیرند، غده می تواند غلظت کافی کافی از گلیکو آلکالوئیدها برای تأثیر بر سلامت انسان باشند.

 

نحوه برداشت سیب زمینی به این صورت است که باید دقت شود که سیب زمینی های نارس و سبز برداشت نشوند به دلیل اینکه سمی هستند و برای سلامت انسان نیز خطرناک می باشد سپس با کنار زدن خاک اطراف محصول، سیب زمینی ها را از دل خاک بیرون کشیده و به دست میوه فروشان و یا مصرف کنندگان مانند کارخانجات می فرستند.

کاشت و برداشت سیب زمینی تنها از عهده کسانی برمی آید که سالها در زمینه کشاورزی فعالیت داشته اند و می توانند این مسیر را به درستی اجرا و محصول نهایی را برداشت کنند. 

اگر سرمایه گذار هستید و البته کار کشاورزی را تجربه ای ندارید و می خواهید در این زمینه سرمایه گذاری کنید بهتر است بدانید که شغل کشاورزی بسیار سخت و صبر زیادی را نیاز دارد. 

پس به پیشنهاد سارگن استون به جای سرمایه گذاری کردن در حوزه هایی که هیچ سابقه فعالیتی ندارید در خطوط تولیدی معرفی شده توسط این شرکت را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. 

این خطوط تولیدی پرسود شما را در مدت زمان کوتاهی به بیشترین سود می رساند و قابلیت سرمایه گذاری با مبالغ مختلف میلیونی و میلیاردی نیز می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اصلی سارگن استون مراجعه کنید. 

www.sargonstone.com 





:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: